Vastuullisen matkailun valmennusta yrityksille

Ensimmäinen tilaisuus 10.1. Vellamossa.

Yhä useampi asiakas tekee vastuullisia valintoja. Mitä vastuullisuus tarkoittaa matkailuyritysten kannalta? Näihin kysymyksiin antaa vastauksia kehittämisyhtiö Cursor käynnistämä vastuullisen matkailun valmennus Etelä-Kymenlaakson yrityksille.

- Haluamme lähteä edistämään tärkeää kestävän ja vastuullisen matkailun teemaa yhdessä yritysten kanssa Kotkan-Haminan seudulla, kertoo kehittämisyhtiö Cursorin matkailujohtaja Kati Paasi.
Taustalla on Visit Finlandin matkailuyrityksille ja -alueille tarkoitettu Sustainable Travel Finland -kehitysohjelman ja sillä saavutettava Sustainable Travel Finland -merkki. Suomen kansallinen tavoite on olla vuoteen 2025 mennessä kestävän matkailun kärkimaa.

- Kotkan-Hamina seudun kunnianhimoinen tavoite on, että vähintään puolet alueen matkailuyrityksistä sitoutuu mukaan Sustainable Travel Finland -ohjelmaan. Ohjelma sisältää askeleita, joita pitkin jokainen yritys voi lähteä kulkemaan kohti kestävää liiketoimintaa, Paasi jatkaa.

STF-merkin saaneet yritykset tulevat mm. saamaan näkyvyyttä Visit Finlandin kanavissa. Käytännössä tämä on apua viestinnässä ja markkinoinnissa.

Ensimmäinen vastuullisen matkailun valmennustilaisuus on 10. tammikuuta Merikeskus Vellamossa Kotkassa. Yrityksille maksuttomassa tilaisuudessa valmentajana on Anu Nylund Mood of Finland Oy:stä. Nylund on Suomen vastuullisen matkailun asiantuntijoiden kärkinimiä. Paikalla on myös Sustainable Travel asiantuntija Hanna Muoniovaara Visit Finlandista.

Vastuullisen matkailun valmennuksen ensimmäinen tilaisuus on 10.1. klo 9-15.30 Merikeskus Vellamossa.

matkailujohtaja Kati Paasi, Cursor Oy, p. 040 190 25

matkailupäällikkö Sanna Nikki, Cursor Oy, p. 040 190 25