Uusia bussivuoroja Kotka-Hamina-Vaalimaa välille

Kolme-neljä kertaa päivässä ajettavat uudet nopeat linja-autovuorot palvelevat alueen työmatkalaisia sekä asiointia Kymenlaakson keskussairaalassa. Vuoro sopii myös EKAMI:n opiskelijoille Haminan ja Kotkan välillä. Auto liikennöi myös viikonloppuisin ja aloittaa marraskuun lopussa liikennöinnin.

Vuorojen ajoreitti: Norskankatu ja kauppatori (Kotkan keskusta) – Rautatieasema – Hovinsaari – Keskussairaala – moottoritietä Karhulaan – moottoritietä Haminan linja-autoasema – Virojoki – Vaalimaa. Ajoaika Kotkasta saakka on n. 1 h 10 min. vuoroon käy edulliset Waltti-kuukausikortit sekä arvokortit.

Vuorolla pääsee myös töihin  Vaalimaalle avattuvaan Zsar-ostoskeskukseen. Arkisin ensimmäiset vuorot ovat Vaalimaalla perillä 9.25 ja 14.25, takaisin viimeiset lähtevät 16.30 ja 20.30. Viikonloppuisin ensimmäiset bussivuorot Vaalimaalla 9.25, 12.25 ja takaisin viimeiset 16.30 sekä 18.30.

Tarkka bussiaikataulu ja hinnasto julkaistaan marraskuun loppupuolella.

Kotka-Hamina-Vaalimaa vuoron rahoittavat lipputulojen lisäksi yhteistyössä Kotkan ja Haminan kaupungit, Virolahden kunta, Kaakkois-Suomen ELY-keskus, Zsar Oy sekä Kymenlaakson Liiton tukemana Cursor Oy.

www.kotkanaikataulut.fi