*ship - The Startup Festival tuo kansainvälistä osaamista ja innovaatioita Kotkaan

Kaakkois-Suomen suurin startup-tapahtuma *ship - The Startup Festival tähtää suoraan maailmalle. Kolmatta kertaa järjestettävä *ship on tapahtuma, joka tavoittelee tänä vuonna tuhatta kävijää. Tapahtumaan osallistuu 100 alkuvaiheen startuppia, joita valmentavat 25
kansainvälistä mentoria. Startup-yrityksille on jaossa 5000€ pääpalkinto Pitch Captain-ideakilpailussa. Tapahtuma järjestetään samaan aikaan Kotkan Meripäivien ja Tall Ship Racen kanssa 11.-13.7.

Tänä vuonna tapahtuma on herättänyt myös kansainvälistä kiinnostusta. Sen vapaaehtoisohjelmaan haki lähes tuhat henkilöä yli 90 maasta. Vapaaehtoiset vievät sanomaa eteenpäin omien verkostojensa kautta sekä osallistuvat eri tehtäviin kuvituksesta koodaukseen taitojensa mukaan. 150 parasta vapaaehtoista kutsuttiin mukaan festivaaliin.

“Hakijoiden suuri määrä kertoo siitä, mikä nuoria nykyisin kiinnostaa - yrittäjyys ja intensiiviset projektit. Mielenkiinnosta kilpailevat perinteisten yliopistojen lisäksi esimerkiksi kiihdyttämöt Piilaakson Y Combinatorista Espoon Startup Saunaan - tai *ship -tapahtumaan”, sanoo
tapahtuman johtaja Antti Viitanen.“Lisäksi muualta päin maailmaa tuleville ei ole väliä tapahtuuko jotain Kotkassa vai Helsingissä. Isoissa kaupungeissa tunti tai puolitoista ei ole matka eikä mikään. Olemmekin rakentamassa Kotkaan startup-keskittymää”, Viitanen sanoo.

*ship pyrkii inspiroimaan yrittäjyyskulttuurin kehittämistä alueella. *ship julkaisee myös partnereidensa kanssa haasteita, joihin yrittäjät voivat osallistua paikasta riippumatta. Haasteiden tarkoituksena on luoda uusia innovaatioita ja kehittää yritysten toimintamalleja.

Tarkemmat tiedot haasteista julkaistaan myöhemmin.

Tapahtuma pähkinänkuoressa:
5000€ pääpalkinto
929 yrittäjää maailmanlaajuisesti haki mukaan Global Startup -haasteeseen
864 hakemusta 90 maasta joulukuussa julkaistuun vapaaehtoisohjelmaan (Ambassador
Program)
656 hakijaa 70 maasta Global Startup -haasteeseen