Kymijoen Lohisoitto avaa seudun festivaalikesän 24. kerran

Kymijoen Lohisoitto soi 5.–9.6.2019 Kotkan-Haminan seudulla!

Lohisoitto avaa Kymenlaakson festivaalikesän jo 24. kerran ja hakee vertaistaan yhtenä monipuolisimmista ja monityylisimmistä kaupunkifestivaaleista Suomessa. Sen ohjelmisto tarjoaa ainutlaatuisia ja unohtumattomia elämyksiä laaja-alaisesti moneen makuun – luvassa on upeita musiikkinautintoja jazzista ja klassisesta rockiin ja bluesiin – lastenmusiikkia unohtamatta. Myös musiikin hyvinvointivaikutuksiin pureudutaan asiantuntijoiden johdolla.

Tyylilajiensa huiput ja yleisö kohtaavat sykähdyttävissä konserttimiljöissä ulottuen koskien ääreltä merelle, saaristoon. Kansainvälistä väriä Lohisoittoon tuovat jälleen myös ulkomaiset huippukaartin esiintyjät, luvassa on mm. Pietarin Filharmonian ja Kymi Sinfoniettan odotettu yhteiskonsertti. Festivaali tarjoaa jälleen maksullisten konserttien lisäksi myös maksutonta ohjelmaa tuomalla korkeatasoista musiikkia mm. alueen toreille.

Festivaali tavoittaa kuulijansa erityislaatuisissa ja rakennustaiteellisesti kiinnostavissa konserttipaikoissa, joissa musiikin ja miljöön yhteisvaikutus on enemmän kuin osiensa summa. Lohisoiton voimavaroina ovat tekijäryhmän rakkaus musiikkiin, halu kehittää omalle kotiseudulle tasokas musiikkitapahtuma ja talkootyö.

Festivaalia järjestää Kymijoen Lohisoitto ry.

Katso koko festivaaliohjelma tästä!