Kotkan-Haminan seudun yritykset herättivät nuorten osaajien kiinnostuksen

RekryPoint-tapahtuma Lappeenrannan teknillisen yliopiston Skinnarilan kampuksen pääaulassa ke 11.4. klo 13-15.

Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor, Lappeenrannan teknillinen yliopisto (LUT) ja Saimaan ammattikorkeakoulu järjestävät yhteistyössä tilaisuuden 11. huhtikuuta, jossa opiskelijoille, alumneille ja muille koulutetuille osaajille esitellään eri alojen työmahdollisuuksia.

Tilaisuus järjestetään Lappeenrannassa Skinnarilan kampuksen pääaulassa.

”Tapahtuman saama kiinnostus on täydellisesti yllättänyt meidät. Suurimmalla osalla suomalaisista opiskelijoistamme on jo työpaikat hankittuna tässä vaiheessa kevättä. Siitä huolimatta tapahtumaan on tulossa lähes 100 töitä etsivää uutta kykyämme”, iloitsee LUT:in urapalveluista vastaava Elina Hannikainen-Himanen.

”Hienoa, että Kotkan-Haminan seudun yritykset ovat kiinnostuneita opiskelijoistamme. Saamme paikalle hienon kattauksen kymenlaaksolaisia yrityksiä, joilla on konkreettisia rekrytointitarpeita. Erityisen innoissani olen siitä, että osallistuvat yritykset ovat ennakkoluulottomasti tarttuneet mahdollisuuteen rekrytoida myös LUT:ista ja Saimaan ammattikorkeakoulusta valmistuvia kansainvälisiä osaajia”, toteaa Hannikainen-Himanen.

Kotkan-Haminan seudun yritykset hakevat osaajia vakituisiin työsuhteisiin ja harjoittelupaikkoihin. Monille opiskelijoille on tarjolla myös lopputöiden aiheita. Mukana ovat mm. Andritz, Sitowise, Zsar Outlet Village, Etteplan, Sulzer ja Adecco.

”Yritysesittelyt pidetään englanniksi, jotta tavoitamme sekä suomalaiset että kansainväliset osaajat. Mukanamme on LUT:ista valmistuneita diplomi-insinöörejä, jotka voivat kertoa omakohtaista tietoa seudusta ja täältä löytyvistä urapoluista”, kertoo Cursor Oy:n yhteyspäällikkö Toomas Lybeck.

Tilaisuus on osa Cursorin toteuttamaa Osaajien ja yritysten kohtaamiset -työtä. Sen tavoitteena on löytää työvoimaa niin Kotkan-Haminan seudulta kuin sen ulkopuolelta, mm. opiskelija- ja paluumuuttajayhteisöistä sekä maahanmuuttajien parista.

Linkki tilaisuuden Facebook-ilmoitukseen:

Yhteyspäällikkö Toomas Lybeck, Cursor Oy

p. 040 190 2571, toomas.lybeck@cursor.fi

Työnantaja Kotkan-Haminan seudulla, oletko kiinnostunut lähtemään mukaan vastaaviin tapahtumiin tai työpaikkojen yhteismarkkinointiin?

Ota yhteyttä Toomakseen!

Kuva viime lokakuussa Sanomatalossa järjestetyn Rekryrakkaus - Rakastu Kotkan-Haminan seutuun -tapahtuman käytävägallerianäyttelystä.