Hei me roolitetaan!

Lapsinäyttelijöitä etsitään Taavi Vartian elokuva- ja teatterituotantoihin Kotkaan.

Haussa kaanilaisia Pertsa ja Kilu -elokuvaan sekä Vaahteramäen Eemelin ja Iidan pääosanäyttelijät teatterilavalle Kyminlinnaan.

Haku Taavi Vartian ohjaaman ja käsikirjoittaman Pertsa ja Kilu -elokuvan sivurooleihin on käynnistynyt.  Elokuvan pääkaksikon eli Pertsan (Olavi Kiiski) ja Kilun (Oskari Mustikkaniemi) rinnalle etsitään nyt seikkailemaan myös muita lapsinäyttelijöitä, jotka tulevat muodostamaan elokuvassa kaanien ryhmän. Näihin rooleihin voivat hakea ensisijaisesti 9-12 -vuotiaat tytöt ja pojat. Aikaisempi kokemus näyttelemistä ei ole välttämätöntä. Kotkan-Haminan seudulla tai lähialueella asuminen katsotaan eduksi. Elokuvan aikuisrooleissa on tunnettuja näyttelijöitä, kuten Elsa Saisio, Elias Westerberg, Turkka Mastomäki, Anu Sinisalo sekä Hannes Suominen.

Haku elokuvaan ja näytelmään on 15.1.2020 asti ja koekuvaukset keväällä 2020.

Kiinnostuneiden hakemukset sähköpostitse johanna.kunttu@cursor.fi , viestikentän otsikkosi: Pertsa ja Kilu, sivuroolihaku.

Kerro hakemuksessasi:
Ikä
- Harrastukset
- Kokemusnäyttelijänä (aiempi tausta ei ole välttämätöntä)
- Liitä mukaan valokuva
- Jos on aiempia näytteitä esiintymisestä joissakin produktioissa, ne linkkinä mukaan.
- Tee myös max. 2 minuutin esittely itsestäsi kameralle (kännykkäkamera riittää). Kerro tässä esittelyssä myös, miksi juuri sinä haluaisit roolin. Voit halutessasi näytellä myös lyhyesti jonkin pienen kohtauksen tai tilanteen.

Eemelin ja Iidan näyttelijöitä etsitään ensi kesän näytelmään Kyminlinnaan

Astrid Lindgrenin rakastettu klassikko Vaahteramäen Eemeli tullaan esittämään ensi kesänä 2020 Kyminlinnan kesäteatterissa ja näytelmän ohjauksesta vastaa Taavi Vartia. Klassikkonäytelmään haetaan näyttelijöitä Eemelin ja Iidan päärooleihin. Eemelin näyttelijän tulisi olla iältään 9-13 vuotta ja Iidan 7-11 vuotta. Näytelmän pääroolit ovat vaativia, joten aikaisempi kokemus näyttelemisestä erityisesti teatterin puolelta on hyödyksi. Roolit sisältävät lauluosuuksia, joten edellytämme hakijoilta myös laulutaitoa. Kotkan-Haminan seudulla tai lähialueella asuminen katsotaan eduksi.

Haku Eemelin tai Iidan päärooleihin tapahtuu myös sähköpostitse osoitteeseen johanna.kunttu@cursor.fi, sähköpostin otsikko: Vaahteramäen Eemeli, pääroolihaku.

Kerro esittelyssä:
- Nimi ja ikä
- Kokemuksesi näyttelijänä (aiempi tausta ei ole välttämätöntä)
- Harrastukset
- Mukaan valokuva
- Jos sinulla on aiempia näytteitä esiintymisestä joissakin produktioissa, ne linkkinä mukaan.
- Tee myös max. 2 minuutin esittely itsestäsi (kännykkäkameratasoinen esittely riittää). Lisäksi haluaisimme kuulla ja nähdä sinulta myös pienen näytteen laulu- ja näyttelijätaidoistasi lyhyen videon muodossa.

Toivomme mahdollisimman monen nuoren näyttelijänalun hakevan rohkeasti mukaan sekä elokuvan että kesäteatterin rooleihin! Molempiin tuotantoihin liittyen esittelyjä voi lähettää viimeistään 15.1.2020.

Keväällä 2018 Pertsan ja Kilun roolihaun yhteydessä hakemuksen laittaneet sekä jo tuolloin koekuvauksiin osallistuneet hakijat otetaan huomioon. Sekä elokuvan, että teatterin roolituksia varten tullaan järjestämään erilliset koekuvaukset alkuvuoden 2020 aikana. Koekuvauksiin valituille ilmoitetaan erikseen.

Johanna Kunttu, Kaakon Elokuvakomissio, johanna.kunttu@cursor.fi, +p. 040 190 2569

Taavi Vartia, Taavi Vartia Tuotannot Oy, taavi@taavivartia.fi

(Kuvassa Olavi Kiiski ja Oskari Mustikkaniemi, kuvaaja Johanna Kunttu)