Haussa Ruotsinsalmeen liittyviä tuotteita, palveluja ja tapahtumia

“Jokaisella tuotteella pitää olla tarina” - meri ja Ruotsinsalmen historia tuotteiden innoittajana

Cursorin järjestämään Ruotsinsalmi-aiheiseen tuotteistuskilpailuun osallistuneelle Tarja Javanaiselle meri on aina ollut “se juttu”. Meri on toiminut myös Tarja Javanaisen tuotteiden innoittajana.

Tarja Javanainen on ideoinut ja suunnitellut Wohweli-sarjan, jonka tuotteissa on esillä Kotkan neljä saarta. Saunasettiin kuuluvat mm. kylpypyyhe, käsipyyhe ja laudeliina. Tuotteiden ilme ja värimaailma on tarkkaan harkittu kuvaamaan kohteita ja seudun historiaa. Kaikki tuotteet on itse suunniteltuja ja käsityönä kudottuja.

Ruotsinsalmi

Tarinoista tuotteiksi

Kotkalainen muotoilualan osaaja Tarja Javanainen näkee Ruotsinsalmen, seudun historian ja tarinoiden hyödyntämisen tärkeänä. Tuotetta on myös helpompi markkinoida tarinoiden avulla. “Mielestäni jokaisella tuotteella tulee olla tarina. Se tekee tuotteesta heti kiinnostavamman, ja sitä on helpompi lähteä rakentamaan”, kertoo Tarja.

Ruotsinsalmi Wohweli tuote

Haussa Ruotsinsalmeen liittyviä tuotteita, palveluja ja tapahtumia

Cursorin järjestämä Ruotsinsalmi-aiheinen tuotteistuskilpailu on avoinna kaikille vielä 28.8.2020 asti. “Kilpailun avulla haluamme innostaa paikallisia yrittäjiä, toimijoita ja tapahtumajärjestäjiä jalostamaan Ruotsinsalmen tarinoita tuotteiksi ja palveluiksi omaan liiketoimintaan”, kertoo Level Up Ruotsinsalmi 2020 -hanketta koordinoiva Heini Mäenpää.

Merikeskus Vellamossa kesäkuun alussa avautuneen Kohtalona Ruotsinsalmi -suurnäyttelyn myötä Ruotsinsalmen tarinat ja historia keräävät seudulle joukoittain kävijöitä ja runsaasti mediahuomiota. Näyttely jatkuu Merikeskus Vellamossa seuraavat seitsemän vuotta.

Näyttelyn arvioidaan nostavan Merikeskus Vellamon kävijämäärää vuositasolla jopa 20 %. Näyttelyä markkinoidaan aktiivisesti sekä valtakunnallisesti erityisesti pääkaupunkiseudulla että toki myös paikallisesti. Sosiaalisessa mediassa näyttely on jo saanut paljon huomiota ja innostanut ihmisiä jakamaan sisältöjä ja tekemään esimerkiksi Youtube-videoita.

Kilpailussa on kolme kategoriaa: tuote, palvelu ja tapahtuma. Jokaisesta kategoriasta asiantuntijaraati valitsee voittajan, joka saa valita joko näkyvyyttä tuotteelleen tai konsultointiapua markkinointiin.

Heini Mäenpää, hankekoordinaattori, Level Up Ruotsinsalmi 2020, Cursor Oy
040 190 2579, heini.maenpaa@cursor.fi

Kilpailusivu: https://www.visitkotkahamina.fi/kilpailu
Kilpailuun voi osallistua myös lähettämällä ehdotuksen sähköpostilla heini.maenpaa@cursor.fi

Ruotsinsalmi-materiaalipankki: https://www.visitkotkahamina.fi/ruotsinsalmi-materiaalipankki

Valokuvat Wohweli-sarjan tuotteista, kuvat Tarja Javanainen.

Ruotsinsalmi